10,2016

Trzy dni w Wenecji Północy!

Wrocław to miasto szczególne ze względu na swoje położenie między rzekami. Przez miasto przepływa oprócz Odry również kilka innych rzek, a także kilkanaście mniejszych rzeczek i strumieni. Na terenie stolicy Dolnego Śląska znajduje się ponad 20 wysp, a także ponad 130 mostów i kładek, dlatego też często Wrocław nazywany jest Wenecją Północy.

Zwiedzanie Wrocławia zaczęliśmy od spaceru po starej części miasta. Pierwszym obiektem, który zobaczyliśmy był jeden z największych, najstarszych i najpiękniejszych dworców kolejowych w Polsce – Dworzec Główny. Później swe kroki skierowaliśmy na Rynek, który jak się dowiedzieliśmy od przewodnika, jest jednym z największych rynków staromiejskich w Europie. Znajdują się na nim m.in. Stary i Nowy Ratusz, Browar Spiż, a w piwnicy Starego Ratusza mieści się najstarsza restauracja w Europie, czyli Piwnica Świdnicka.

Największe wrażenie zrobiła na nas najstarsza dzielnica miasta – Ostrów Tumski z jego średniowiecznymi zabytkami takimi jak: Katedra św. Jana Chrzciciela – zwana Matką kościołów śląskich oraz Kościół Świętego Krzyża. Najbardziej urokliwym zakątkiem Ostrowa Tumskiego była według nas ulica Kanonia, która powstała w średniowieczu i przy której mieści się najstarszy z istniejących wrocławskich kościołów- kościół św. Idziego.

Panoramę całego miasta oglądaliśmy z 49. piętra Sky Tower  – najwyższego budynku mieszkalnego w Polsce. Oczywiście byliśmy także w ZOO oraz w Afrykarium, które od lat są największymi atrakcjami szkolnych wycieczek.

Wieczory spędzaliśmy równie atrakcyjnie: w Cinema City obejrzeliśmy „Bridget Jones 3”, a w Aquaparku szaleliśmy na zjeżdżalniach.

To była kolejna świetna wycieczka, podczas której nie tylko poznaliśmy uroczy Wrocław, ale poznaliśmy także siebie nawzajem, zawiązaliśmy nowe przyjaźnie i staliśmy się jedną wielką rodziną.

Bardzo dziękujemy naszym wychowawczyniom paniom: Agacie Król-Mirek, Magdalenie Manes, Renacie Gniewek i Ewelinie Janczurze- Gaździe za opiekę i organizację tej super wycieczki.

Szczególnie gorąco pragniemy podziękować Zarządowi Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Nowym Sączu za 90% dofinansowanie i dobre serca, dzięki Waszej pomocy finansowej mogliśmy zwiedzić kolejne piękne miasto.